نويسندگان

تصاویر تزئین سفره هفت سین عید نوروز

جالب است که تعداد "سین" های هفت سین گاهی از هفت عدد بیشتر میشود اما از آنجایی که عدد هفت همواره نزد ایرانیان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و عددی کامل به حساب می آمده است ( هفت طبقه آسمان،هفت خان رستم....) مبنای این سفره بر هفت سین که هفت نوع خوردنی هستند گذاشته شده است : سماق، سیر، سنجد، سیب، سمنو، سبزی و سرکه .

سیب میوه ای بهشتی :

درطب سنتی خواص بسیاری برای سیب معرفی شده که عبارتنداز:

درمان بدبویی نفس و دهان، درمان ضعف عمومی،رفع یبوست،دفع کلسترول

 اضافی خون و اوره، روماتیسم،نقرس،اسهال،ضعفدستگاه گوارش زکام،سیاه

 سرفه،گوش درد،یرقان،ناراحتی های کلیوی(به طور کلی) تب خال.،پیشگیری

 ازپیری زودرس وداروی مقوی ورزشکاران و کودکان است.

این میوه بهشتی دارای ویتامینهایA ،B وC ومقدار زیادی آنزیم وموادمعدنی

 مهم است که بر روی پوست این میوه وجود دارد.

عکس   سیب و به, خوشمزه, خوشبو و پر از فایده

 

سین آخر سبزه: اگر چه سبزه خوراکی نیست ولی همان طور که همگان می دانند عموما از دانه های خوراکی سودمند(گندم،عدس ....) تهیه می شود و خود نشانگر برکت ، سبزی، شادابی و طراوت می باشد.



 

سیر ؛ نوشداروی همه دردها: سیر ضد عفونی کننده و میکروب کشی قوی و بهترین درمان کننده ضعف حافظه و فراموشی است. سیر باعث رقیق شدن خون و کاهش فشارخون،پایین آمدن چربی و قند خون می شود.

در طب سنتیمصرف سیر را در معالجه تمام بیماریهایی که بر اثر بدی جریان خون و فشارخون پیدا می شود، مفید می دانند.سیر یک عامل ضد سرطان است وDNA را از تخریب توسط ژنهای سرطانی محفوظ نگاه می دارد. *

سنجد میوه فراموش شده: سنجد از نظر غذایی کم کالری است و برای اطفال بسیار مفید است.سنجد برای درمان بیماریهای کبدی که عبارتنداز: استسقاء، زردی و یرقان مفید است. مصرف پخته شده آن به طور کامل درروغن زیتون جهت درد مفاصل، خارش پوست و رشد مو توصیه شده است.

سماق منبع مهم ویتامین ث: سماق در درمان اسهال ، استفراغ و خونریزی ها بویژه خونریزی لثه مفید است . سماق خاصیت آنتی بیوتیکی و ضد عفونی کننده دارد و در طبیعت سماق سرد و خشک است. مقدار مجاز مصرف خوراکی سماق برای بزرگسالان روزانه 2 گرم می باشد.
 

*سرکه ضد سرطان:سرکه در درمان ورم طحال، کلیه و اختلالات کبدی،ضعف حافظه وچربی خون اثر داشته و درمان کننده سکسکه(باقند مصرف شود)،دافع انگل روده ومعده،سنگینی گوش،بلغم و عطش است.اینها همگی بخشی از اثرات شفابخش این فرآورده است.

 www.iransalamatzi.mihanblog.ir

سمنو غذای بهشتی: سمنو مغذی و انرژی زاست و برای ورزشکاران پرورش اندام بسیار مفید است. سمنو شیر افزاست از این رو هم برای مادران شیرده و هم به علت مقوی بودن برای زنان باردار بسیار مفید است. از دیگر فواید سمنو می توان به اثرات شفابخشی آن در درمان سوء هاضمه، نازایی، سختی زایمان،سنگ کیسه صفرا و اختلال صفرا، پادرد،کندی ضربان قلب،ریزش مو،لاغری، یبوست،واریس،قند خون و دیابت، بی خوابی عصبی، تصلب شرایین و کلسترول، ضعف حافظه، پرکاری تیروئید، اسکیزوفرنیا، پسوریازیس، کم خونی،آرتروز، ورم زبان همراه بار، پارکینسون، یرقان،شکستگی استخوان و عقیم بودن اشاره کرد.

آموزش درست کردن سمنو ویژه عید نوروز 1390

[ پنج شنبه 10 اسفند 1391برچسب:, ] [ 14:1 ] [ نفیسه ولی پور ]

مواظب باشید برخی مواد غذایی رژیمی شما را چاق می کند؟!

 

زمانی که افراد به دنبال کاهش وزن می روند، ممکن است هر روشی را امتحان کنند. انواع ورزش ها، رژیم های غذایی و حتی مواد غذایی که به مواد رژیمی شناخته می شوند. اما بد نیست بدانید علاقه وافر افراد به خرید و مصرف محصولات غذایی با برچسب رژیمی، مانع اصلی رسیدن آنها به وزن ایده آل است. همین مواد غذایی به اصطلاح سالم و رژیمی، می توانند باعث چاقی شما شوند. بد نیست با تعدادی از آنها آشنا شوید.

۱- نوشابه رژیمی
با اینکه این نوشیدنی خوشمزه، کالری و قند کمتری نسبت به نوشابه عادی دارد، خوردن آن منجر به توقف کاهش وزن شما خواهد شد. تحقیق انجام شده در سال گذشته نشان می دهد سایز کمر افرادی که روزانه یک تا دو قوطی نوشابه رژیمی میل می کنند، تا ۶ برابر بیشتر از کسانی ست که اصلاً نوشابه رژیمی نمی خورند. محققان بر این باورند که طعم شیرین نوشابه های رژیمی میل شما را به خوردن مواد شیرین بیشتر می کند و همین موضوع سبب افزایش وزن شما می شود. 

2- اسموتی های آماده
با اینکه این دسته از نوشیدنی ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، می توانند حاوی قند و چربی باشند و خوردن آنها میزان کالری بالایی را به بدن شما وارد کند. در هنگام انتخاب اسموتی توجه داشته باشید که به تنهایی از میوه و سبزیجات ساخته شده باشد. از خریدن آن دسته که دارای مواد افزودنی همچون شکلات و کره بادام زمینی هستند اجتناب کنید. در صورتی که قصد دارید اسموتی را جانشین یک وعده غذایی کنید، به دنبال اسموتی هایی با کالری ۳۵۰ تا ۴۰۰ باشید. اما در صورتی که اسموتی را به صورت میان وعده میل می کنید،‌ از خوردن اسموتی هایی که بیش از ۲۰۰ کالری انرژی دارند خودداری کنید.

۳- غذاهای نیمه آماده یخ زده
این دسته از غذاها دارای مقدار زیادی سدیم، قند و دیگر مواد هستند که بدن شما به آنها نیازی ندارد. از سوی دیگر محدود شدن میزان غذایی که شما میخورید، شما را به گرسنگی های میان وعده میکشاند و همین موضوع باعث خوردن بیش از حد شما می شود. می توانید سینه کباب شده مرغ را به همراه مقدار زیادی سبزیجات میل کنید، تا معده شما کاملا پر شود و گرسنگی بعد از خوردن وعده اصلی، شما را به سمت خوردن میان وعده های ناسالم نکشاند.

۴- ماست های طعم دار
ماست سرشار از کلسیم و پروتئین است که می تواند شما را سیر نگاه دارد. اما ماست های طعم دار به علت وجود قند و طعم دهنده های اضافی، تاثیرات مفید ماست را خنثی می کنند و اشتهای شما را به سمت خوردن غذاهای شیرین بیشتر می کنند. اگر به خوردن ماست شیرین عادت کرده اید، می توانید ماست ساده را به همراه یک قاشق مربا خوری عسل میل کنید، تا طعم شیرینی هم داشته باشد.

۵- چیپس های پخته شده
با اینکه این دسته از چیپس ها نسبت به چیپس های عادی چربی های اشباع شده ندارند و اندکی سالم تر به نظر می رسند، حاوی مقادیر زیادی از قند و نمک هستند؛ ضمن اینکه فیبر کافی نیز در آنها وجود ندارد.

 


 

[ سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, ] [ 15:30 ] [ نفیسه ولی پور ]

بهره هوشی افراد به عوامل متعددی وابسته است و یکی از همین عوامل به خورد و خوراک روزانه افراد باز می گردد. به این معنی است که خوردن مواد غذایی خاص می تواند باعث کاهش یا افزایش بهره هوشی شود. همانطور که قبلا در سالم زی خواندید، برخی از مواد غذایی منجر به کاهش راندمان مغز می گردند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مواد غذایی آشنا کنیم که باعث می شوند تا فردی باهوش تر باشید.

تقویت حافظه, اسید چرب, غذاهای دریایی

۱- غلات سبوس دار
مواد غذایی تهیه شده از غلات سبوس دار که به آرامی هضم می شوند، سوخت مورد نیاز برای مغز شما را تامین می کنند. با اینکه مغز شما تنها سه درصد از وزن بدنتان را شامل می شود، بیش از ۲۰ درصد انرژی شما را مصرف می کند. منابع غنی انرژی را می توان در آرد گندم سبوس دار، برنج قهوه ای و دیگر غلاتی که به همراه سبوس پخت می شوند یافت.

تقویت حافظه, اسید چرب, غذاهای دریایی

۲- انواع توت
 آنتی اکسیدان های موجود در توت ها موجب می شوند تا شما حافظه ای قوی تر و قدرت هماهنگی بالاتری را در اختیار داشته باشید.

تقویت حافظه, اسید چرب, غذاهای دریایی

۳-شکلات تلخ و قهوه
 در کل به خاطر داشته باشید که مواد حاوی آنتی اکسیدان به جز خاصیت ضد سرطانی شان، جزو مواد مفید برای مغز شما محسوب می شوند. شکلات و قهوه هم از این قاعده مستثنی نیستند و مصرف آنها به سلامت بیشتر مغز کمک می کند.

تقویت حافظه, اسید چرب, غذاهای دریایی

۴- غذاهای دریایی
 حتما امگا۳ را میشناسید. اسید چربی ای که یکی از ارکان اصلی سلامت قلب و عروقی به شمار می رود. امگا۳ موجب می شود تا سلول های مغز شما بهتر حفاظت شوند. شما می توانید با خوردن غذاهای دریایی چرب، سلامت مغز خود را تامین کنید. البته به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد غذای دریایی ممکن است منجر به مسموم شدن به واسطه جیوه موجود در بدن ماهی گردد.
 

[ یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, ] [ 18:43 ] [ نفیسه ولی پور ]
درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش آمدید...امیدوارم از وبم لذت ببرید و با نظرهای خوبتون منو راهنمایی کنید...منظرتون هستم
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 48
بازدید هفته : 57
بازدید ماه : 125
بازدید کل : 40700
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1


Flying Icon